Негативна реакція національних меншин на ст. 7 Закону України «Про освіту», прийнятого у 2017 р., яка, на їх думку, обмежила право нацменшин на навчання рідною мовою, стала індикатором відсутності консенсусу між національними меншинами та Урядом України в освітньому питанні. Це спричинило погіршення відносин України з сусідніми Угорщиною та Румунією. Болгарія, Греція і Польща також висловили занепокоєння з приводу ухвалення зазначеного Закону. І хоча перехідний період імплементації мовної статті Закону «Про освіту» продовжено до 2023 р., очевидною є необхідність інтенсифікації діалогу між сторонами як у цьому питанні, так і в інших напрямках співпраці.
У питанні налагодження ефективного діалогу між представниками національних меншин та органами державної влади України важливу роль здатне відіграти громадянське суспільство. У 2018-2019 рр. експерти Центру публічної дипломатії були залучені до реалізації проекту «Освітні можливості для молодих представників національних спільнот України: підготовка майбутніх професіоналів у сфері міжнародних відносин, захисту прав людини й розвитку багатокультурного суспільства», який здійснювався за підтримки Посольства США в Україні. У рамках цього проекту було успішно проведено заходи для представників кримськотатарської (смт. Новоолексіївка), болгарської (м. Одеса), грецької (м. Маріуполь), польської (м. Львів), румунської (м. Чернівці) та угорської (м. Ужгород) спільнот України. Цей проект засвідчив значний інтерес національних меншин та корінних народів України до реалізації подібних ініціатив та поглиблення співробітництва як з представниками органів державної влади, так і громадських організацій.
Центр публічної дипломатії планує і надалі працювати у напрямку посилення співробітництва з національними меншинами та корінними народами України у різних галузях.